Cairns, Daintree nat. Park, eclips, Great Barrier - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bianca Beek - WaarBenJij.nu Cairns, Daintree nat. Park, eclips, Great Barrier - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bianca Beek - WaarBenJij.nu

Cairns, Daintree nat. Park, eclips, Great Barrier

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

29 November 2012 | Australië, Brisbane

G'day everyone!

Nu alweer een berichtje? Ja, ik loop een beetje achter doordat we steeds geen internetverbinding hadden. En er is weer zoveel moois gezien door die 3-op-reis!.
Allereerst weer hartelijk dank voor jullie reacties, we zijn blij dat jullie zo met ons meegenieten! En Jet, wij zijn inderdaad grootverbruikers van de Tim Tam koekjes in alle smaken :-) maar we bewaren ze wel in de koelkast hoor!
Na een vluchtje van 2 uur kwamen we aan in Cairns, aan de noordoost kust van Aussie. Hier heerst een tropisch klimaat, wat een verademing na die droge woestijnhitte! Het begon al goed want het hotel zou onze kamersleutel in een kluisje klaarleggen omdat we laat aankwamen. Je raad het al... Die lag er niet... Gelukkig konden we een nummer bellen en de beheerder was binnen een kwartiertje bij ons. Hij had zich vergist in de datum..... Lekker geslapen in een familiekamer met airco! (Wat een luxe) De ochtend erna lekker ontbijtje gegeten in Cairns, een hele leuke stad met veel backpackers. Toen camper no. 2 opgehaald, boodschappen gedaan en een korte rit richting het noorden, naar de camping in Newell Beach. Hier 2 dagen gestaan en de prachtige Mossman Gorge in het Daintree nat. park bezocht. Een waterval met de uitlopers ervan in het regenwoud. Hier heerlijk gezwommen en 'smiddags een tour met een aboriginal geboekt. Bleek dat wij op dat tijdstip de enige waren dus het is een privé tour geworden. De man bleek ook nog een sjamaan te zijn en heeft ons heel veel uitleg gegeven over de bomen en planten en het gebruik ervan als medicatie. De dag erna zijn we verder naar het noorden gereden, een prachtige weg door het regenwoud langs de kust, verder het Daintree Park in. Overnachting voor 2 dagen op een hele leuke camping waar ze een krokodil hebben die elke ochtend gevoerd wordt en nog wat grote rode kangoeroes en walibies die Jesse mocht voeren. Uitstapje gemaakt naar cape Tribulation met schitterend uitzichtpunt en korte wandeling door het regenwoud. Het toeval wil dat er precies in dit gedeelte van Australië en ook precies terwijl wij er waren een zonsverduistering zou zijn. De beste plekken zouden Port Douglas of Cairns zijn. Wij zaten daar 100 km vandaan naar 't noorden. Maar ook op de camping waar wij stonden waren mensen die voor de eclips kwamen. Dit fenomeen wilden we natuurlijk heel graag meemaken dus op de bewuste 14e nov. zaten we met de zonsopgang al op het strand. Het was er heel rustig want de massa zat 100 km zuidwaarts. Zonsopkomst was rond 5:55 en de volledige verduistering zou rond 6:39 zijn. We hadden van die speciale eclips brilletjes gekocht om alles goed te kunnen zien. Het was echt schitterend om mee te maken. Eerst de zonsopkomst, toen zag je beetje bij beetje de maan voor de zon schuiven. Het was nog even spannend want er was 1 dikke wolk die in de weg zat maar gelukkig was die op tijd weg. Toen de maan volledig voor de zon was , werd het weer donker en kon je met het blote oog de maan met daaromheen de halo van de zon zien voor 2 minuten. Zo bijzonder...... Later hoorden we dat in Cairns bij de volledige verduistering een grote wolk voor zat dus daar hebben ze niet alles kunnen zien. We hebben dus nog geluk gehad dat we meer noordelijk zaten!
Diezelfde ochtend in alle vroegte weer op pad richting Cairns gereden, nog even terug naar de camperdealer want er lekte steeds vloeistof van de airco in de cabine. Dit hebben ze gelijk verholpen en daarna konden we naar de camping gaan.
We wilden de volgende dag eigenlijk naar Kuranda, dat is een plaatsje in het regenwoud waar je dan met een treintje naar toe gaat en dan met de kabelbaan weer terug. Helaas was het treintje al volgeboekt dus hebben we zelf een mooie route gereden naar lake Morris en later nog lekker gezwommen bij de Crystal Cascades.
'S avonds vroeg naar bed want de volgende dag stond het Great Barrier rif op het programma! We vertrokken om 9 uur vanuit de haven van Cairns. Het was een onstuimig tripje van anderhalf uur waarbij vele kotszakjes gevuld zijn. Gelukkig niet door ons hoor :-) we werden afgezet op een soort groot overdekt platform langs het buitenrif. Hier konden we snorkelen, ien met de semi-onderzeeër mee. Er was een heerlijke lunch inbegrepen en ook de hele dag door koffie en thee met zoetigheden.
Taco heeft nog een duik gemaakt en we hebben samen met Jesse heerlijk gesnorkeld en heel veel mooie vissen en koraal gezien. We staan ook allemaal op de foto met Wally, een blauwe vis van ongeveer 1 meter lang die bij dat rif leeft. Het was een heerlijke dag en om 5 uur werden we weer aan wal gezet. Dat was onze laatste dag in het noordelijke tropische regenwoud. Volgende keer meer belevenissen van het traveltrio!

Jesse's wijsheden:

Bij het verbodsbord voor "no standing" (een s met een streep erdoor): mama hier is het verboden voor de ssss.

Bij het verbodsbord voor geen toegang (een hand met een streep erdoor): mama hier is t verboden om te zwaaien.

Voor wie het kent:
Bij het spelletje "angry birds" schoot ie alle vogeltjes de verkeerde kant op. Toen ik vroeg waarom hij dat deed zei hij: " ja, ik stuur ze nog even naar huis want ze zijn nog moe!"

• 29 November 2012 - 07:00

Theo Vis En Grietie Dirksen:

Hallo lieve mensen,

Wat een ellende met het internet zeg! Heel lastig lijkt ons.
    Maar....fijn om weer alle belevenissen van jullie te kunnen lezen.
    Geweldig!
    Wij wensen jullie heel veel succes met allerlei leuke, mooie dingen die op jullie spannend pad komen.

Groetjes van Theo en Grietie.

• 29 November 2012 - 14:59

Ria:

Hi allemaal,

Het zo leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.. Super!!! Zie het ook helemaal voor me - jullie daar met z'n drietjes down under. Niet te geloven dat jullie alweer halverwege jullie trip zijn. Ben ook heel benieuwd wat jullie allemaal in Nieuw-Zeeland gaan doen en beleven..

Veel plezier nog daar en houd ons hier in het koude kikkerlandje op de hoogte.

Dikke kus - Ria

• 29 November 2012 - 16:46

Claudia Depenbrock:

hello there.

Wat een reis zeg zo mooi niet te geloven, en de tijd gaat onzettend snel.
    Echt zo mooi die foto's met Wally zou ik ook wel willen lijkt me geweldig.
    En die wijsheden van Jesse top !!!
    Ik zeg genieten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en snel het volgende reis verslag graag hahahahahaha.

groetjes de Deep fam.

• 29 November 2012 - 21:21

R & D:

Hoi luitjes,
    Wij kunnen ons voorstellen dat jullie daar 'down under' helemaal 'understeboven' zijn van al die geweldige ervaringen. En Bianca, je schrijft over het vliegen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Fijn te lezen / interpreteren ;-) dat ook dat stukje van de reis zo goed gaat.
    We wachten weer met interesse het volgende bericht af en natuurlijk ook leuk om tussendoor de whatsappjes van jullie te krijgen of te facetimen. Zo zien wij ons lieve neefje (en jullie ook hoor...) ook nog eens. En wat zal hij daar veel leren. Daar kan geen 3 maanden basisschool tegenop!
    En nog een wijsheid van Richard en Dorine:
    De Sint is in het land, maar hij zal aan de andere kant van de wereld vast wel een pakje voor Jesse verstopt hebben; misschien in de buik van een kangoeroe?

• 03 December 2012 - 23:26

Jet:

Hallo 3 op reis,

Wat een gave dingen hebben jullie gedaan, en die foto's echt prachtig!! Hier zijn vandaag al de eerst vlokjes sneeuw gevallen, terwijl ik het ijs aan het wegkrabben was op me autoruit even aan jullie zitten denken hoor...
    Qua begrijpen van verkeersborden loopt Jesse al ver voor, dus straks bij thuiskomst kan hij zijn klas nog is eens wat leren...
    Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen die jullie nog allemaal gaan zien en mee maken!!
    Liefs jet.

• 22 December 2012 - 20:46

Sandra:

Hallo vakantiegangers,

Eindelijk jullie belevenissen kunnen lezen, de link die ik had werkte niet maar toch viavia nu terechtgekomen op dit reisverslag van jullie, weet niet of je al meer heb gescheven maar dat zal ik ook eens uitvogelen. Wat een avonturen beleven jullie, super hoor, en wat gaat het allemaal snel,hier gaan we naar de kerst toe, de kerstboom staat en de meeste boodschappen en kadootjes zijn binnen, weet niet hoe de kerst nij jullie speelt want het lijkt me toch anders als je op reis bent. De uitspraken van Jesse zijn ook enig om te lezen, grappig hoor. Wil jullie nog een hele fijne reis wensen en vanuit een regenachtig Nederland, fijne kerstdagen en een kerstknuffel voor jullie drietjes

groetjes Sandra